Ben je gefrustreerd dat je iets niet krijgt? Vraag jezelf dan eerst heb ik het de leverancier duidelijk en concreet gevraagd? Zo niet, mooi startpunt. Heb je het al meerdere malen gevraagd, dan ontbreekt waarschijnlijk de win-win situatie voor de leverancier. Heb je het al op een andere manier geprobeerd.

Er lopen meer wegen naar Rome.

En nu concreet. Als jij een afprijsvergoeding wilt, omdat de collectie slechts 20% is doorverkocht en de leverancier zegt nee. Bekijk het dan vanuit de leverancier, welke mogelijkheden zouden ze wel hebben om jou te helpen met de voorraad (je hebt immers nog 80% liggen).

– omruilen voor goede handel met een gesloten beurs

– terug nemen en een tegoedbon voor komend seizoen

– een investering vanuit het marketingbudget om meer aandacht rondom jouw winkel en deze specifieke collectie te creëren

Laat mij jouw uitdaging weten, stuur mij een email nienke@retailinkoper.nl. Denk graag mee. En als ik toch je aandacht heb, wist je al dat 1 september mijn gloednieuwe online inkooptraining begint, die inspeelt op voorbereiding, inkopen, onderhandelen en opvlogen. Zodat jij meer winst maakt met minder budget. Klinkt goed toch. Meer weten, stuur mij een email of kijk hier.

Op Instagram deel ik dagelijks tips & tricks