De omzet verhogen voor je modewinkel heeft een combinatie nodig van traditionele traditionele Retail strategieën en een innovatieve benaderingen. Die inspelen op de huidige consumententrends en technologie. Hieronder volgen vijf tips om jouw omzet naar een hoger niveau te tillen.
1. Vernieuw Continu
Houd je collectie levendig en aantrekkelijk door regelmatig nieuwe producten te introduceren. Dit trekt niet alleen nieuwe klanten aan maar moedigt ook bestaande klanten aan om terug te komen.
De uitdaging hierin is, dat als je vooraf te veel inkoopt, je tijdens het seizoen geen ruimte hebt om te schakelen. Je winkel is dan vol en je bankrekening te leeg om nieuwe investeringen te doen. Mocht je dit herkennen? Plan dan gratis een 20 minuten call met mij in om te kijken hoe dit dan het beste voor jouw situatie zou werken. Dit kan door mij een email te sturen; nienke@retailinkoper.nl
2. Slimme uitverkoop
Gebruik de uitverkoop periode strategisch om oude voorraad te verplaatsen en ruimte te maken voor nieuwe items. Dit houdt je assortiment vers en financieel gezond.
Vaak worden items ook bewaard voor het volgende seizoen; dit is een top oplossing voor alle zwarte, blauwe of andere basic item. Wanneer het een print is, moet je jezelf afvragen, waarom zou deze volgend jaar wel verkopen?
Als je meer dan 35% van de voorraad in de sale kwijt moet, betekend dat je of teveel hebt ingekocht of dat de collectie minder dan gehoopt aansloot bij de klant in de winkel. Dan ligt voor jou vooral de kracht in het werken met een inkoopbudget, zodat je nog beter de juiste aantallen, modellen en maten inkoopt. Mocht je je afvragen, hoe maak je een inkoopbudget waar ruimte genoeg is voor je eigen intuïtie? Plan dan een call van 20 minuten met mij in, om te kijken hoe dit het beste voor jou kan werken. Dit kan door mij een email te sturen; nienke@retailinkoper.nl
3. Bouw Relaties met Leveranciers
Ontwikkel sterke relaties met je leveranciers om flexibelere inkoopvoorwaarden te onderhandelen, waardoor je sneller kunt inspelen op marktveranderingen. Ja, dit is ook mogelijk voor kinder-, dames en herenwinkels. Het begint allemaal met het delen van je cijfers en/of inzichten en het vragen aan de leverancier om mee te denken. Benieuwd hoe je zo’n gesprek het beste kan vormgeven voor jou situaties? Plan dan een call van 20 minuten met mij in, om te kijken hoe dit het beste voor jou kan werken. Dit kan door mij een email te sturen; nienke@retailinkoper.nl
4. Klantfeedback
Wanneer jij, je team of de klanten items passen en de pasvorm blijkt niet te kloppen. Trek dat meteen aan de bel bij de leverancier. Je kan vragen om de items terug te sturen of om te ruilen. Wacht niet tot het einde van het seizoen, want dan loopt het items zo de sale in. Terwijl het lag aan de pasvorm van het item. Met een slechte pasvorm raak je het pas met 50% tot 70% korting kwijt. Terwijl als je in de eerste twee weken schakeld, heel vaak de producten zo kan omruilen.
5. NOOS; never out of stock
Een sterke basis collectie is niet te onderschatten, dit kan 20% tot 80% van de omzet in je winkel creëren. Deze blog is helaas te kort om de totale strategie uit te schrijven, maar als je benieuwd bent, stuur mij een email nienke@retailinkoper.nl en dan bellen we er binnenkort even over.
Recente reacties