Had dagen voorbereid

In 2010 was het de eerste keer dat ik ging inkopen bij een gerenommeerd label. Als ik terugdenk aan de eerste dagen dat de rekken vol prachtige stoffen klaarhingen en ik mijn plan nog niet zo geperfectioneerd had als nu, kost het mij soms 4 uur om tot een beeld te komen. Op de vloer lag alles klaar en dan moest ik de order nog schrijven. Vanaf dat punt tot nu heb ik veel geleerd en alle kennis en kunde uit diverse vakgebieden gecombineerd.

Mijn passie is het maken van inkoopplannen, het uitrekenen van de benodigde aantallen broeken, shirts en rokken, meegenomen dat er trends zijn. Ik geniet ervan om een marge te krijgen waar je blij van wordt en waarmee je de tegenvallers kan opvangen. Ik wil graag op een effectieve manier je orders schrijven en onderhandelingen voeren over marketing, in consignatie, deelleveringen en pas alle orders te ondertekenen als je de order klaar hebt. Rekening houden met ieders (soms zeer strakke) deadline.

Retail is waar mijn hart sneller van gaat kloppen en ik wil jou dolgraag helpen. Ik kan met je meedenken en we kunnen samen out of de box denken en jouw winst verhogen.

Met welke merken heb ik samengewerkt? Dat zijn onder andere Moscow, Fred Perry, Pall Mall, Scots and Soda, Armani, Protest, O’neill, Brunotti, Roxy, Quicksilver, Jack & Jones, Only Play, Twin Life, Happy Rain Days, Bogner, Barts, Falcon, Gaastra, Barts en Goldbergh.

^

Wat is het budget?

Welke omzet heb je nodig? Welke winstmarge? Welk bedrag ga je bij welke leverancier besteden?

^

Wat heb je nodig?

Wat is de verhouding tussen lange mouw en korte mouw? Tussen broeken en rokken? Tussen boven en onderkant?

^

Hoe is de verdeling?

80% commercieel, 15% trend en 5% uniek/out of the box. Wat is jouw verhouding?

Herkenbaar?

“Mijn favoriete moment is het binnenlopen van de showroom, de nieuwe kleuren en stoffen bekijken en dan alle kennis, cijfers en mijn onderbuikgevoel combineren tot de beste items voor de klant.”

Werk Met mij