De afgelopen week heb ik marktonderzoek gedaan op mijn Instagram account. Met meer dan 700 volgers voel ik me erg dankbaar en wilde mijn volgers graag beter leren kennen. Voelt als een community.

Mijn doelgroep is de ambitieuze ondernemers die 1 tot 5 Retail winkels heeft, online of offline, en opzoek is naar extra kennis. Alles met als doel meer winst en meer omzet. Waarbij ik op mijn Instagram pagina graag mijn kennis deel, simpelweg omdat ik het leuk vind om te doen. Waarbij ik natuurlijk graag met mijn ideale doelgroep in contact kom.

Echter hoe komt de ideale doelgroep met jou in contact? Daar ging ik op onderzoek voor uit, want ik merkte dat ik hier nog niet helemaal mijn doel had bereikt.

De manier waarop we invloed kunnen uitoefenen bij het aantrekken van nieuwe volgers is door hashtags te gebruiken:

 

  1. We mogen 30 hashtags gebruiken, gebruik ze allemaal
  2. Wil je dat je bericht clean blijft, voeg dan tussen het bericht en de hashtags drie witregels toe, zodat de hashtags pas zichtbaar zijn als je lees meer klikt
  3. Wissel hashtags af, gebruik niet elke keer dezelfde
  4. Kies alleen relevante Hashtags, gebruikers kunnen je rapporteren als jouw hashtag niet bij het onderwerp past
  5. Je kan het ook toepassen in je story’s, al is de kans klein dat je zichtbaar bent. Wil je deze kans pakken voeg dat een hashtag stikker toe of via de tekst functie
  6. Op https://hashtagify.me/ kan je jouw hashtag invullen en kijken welke andere relevante zoektermen opkomen, echter voor gedetailleerde info of specifiek Insta heb je een betaald account nodig. 
  7. Zelf zoek ik Nederlandse/Vlaamse klanten, hierdoor kies ik bewust Nederlandse hashtags. Echter is er ook voor Engelse Hashtags iets te zeggen, dit is persoonlijk. Wil je een grote vis in een kleine vijver, of een kleine vis in een grote vijver zijn? 

Werk Met mij