Elke winkel vervult een rol in het leven van de consument

 

Laat ik beginnen door te zeggen jouw winkel is niet te klein. Vaak hebben ondernemers het gevoel dat met 1 winkel je geen recht van spreken hebt. Dat je geluk hebt dat je het merk ‘mag’ inkopen. 

 Waar vergelijk jij jezelf mee? In dit voorbeeld ben jij de eigenaar van een chocolade speciaalzaak, hiermee dus ondernemer in de food industrie.

Vergelijk jij jezelf met de totaal food sector, die in 2020, gemiddeld 2.646.000 euro omzet per winkel draaide. Of met een biologische winkel die gemiddeld 876.000 euro omzette of met een chocolaterie die gemiddeld 186.000 omzet per jaar? Waarbij je succes pas is af te meten aan de winst. Echter geeft dit een eerste indicatie.  

Maak jezelf bekend met de cijfers uit jouw branche. Zet jezelf af tegen die cijfers, dan kan je bepalen of je een startende, opkomende, stabiele middenvelder of een grote vis in een kleine vijver bent.  

Echter het argument, je bent te klein, je bent nooit te klein om voor jezelf op te komen. 

 

Opzoek gaan waar jouw kracht ligt. Waar jouw sterke punten liggen voor in de onderhandeling, daar gaan we samen naar opzoek in het traject “meer winst per verkocht product”. 

Ik denk en onderzoek met je mee. Schrijf je in voor de nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte.

 

Wie ben jij?

Als eerste ben ik benieuwd naar jou.

Heb je een drogisterij, wil je er één beginnen of heb je een drogisterij-assortiment binnen je winkel? Dat kan een keten zijn, maar het hoeft niet per se groot te zijn. Wellicht is het omdat je een buurtfunctie hebt of omdat het een mooie extra omzet brengt. Misschien omdat je een prachtige giftshop hebt, een praktische functie als nachtwinkel vervult of een supermarkt aanbiedt op de camping. Of zit je in een totaal andere tak van sport.

Ik ben hier voor de zelfstandige en MKB-ondernemers in de Retail, food en non-food. 

 

Stel jezelf voor:

2 + 3 =

Werk Met mij