De sale draait nog, maar je blik gaat al vooruit: nieuwe collecties lonken op 6 en 7 juli 2025 wanneer de Modefabriek haar deuren opent. Waar de een vertrouwt op pure intuïtie, ontdek jij vandaag hoe een doordacht inkoopplan jouw beste vriend wordt.
Waarom onderbuikgevoel alleen niet volstaat
Onderbuik kan je ver brengen, alleen als je nog geen 65% doorverkoop voor de sale hebt, is het nog niet ver genoeg 😉
Een inkoopplan legt vooraf bloot of jouw omzetdoelen realistisch zijn en welke collectieonderdelen écht winst pakken.
Het geheim zit in één kengetal
Duizelt de data je? Begin simpel met het doorverkooppercentage. Dit ene cijfer vertelt je hoe snel items de winkel verlaten en houdt je cashflow gezond. Zodra je dit in je plan integreert, wordt “meer inkopen” ingeruild voor “slimmer inkopen”.
Van spanning naar ademruimte
Met cijfers op zak stap je ontspannen iedere inkoopafspraak binnen. Jij kent je budget, je weet je margedoelen, en je accountmanager kan gericht meedenken. Dat creëert ruimte, in je hoofd én op je bankrekening.
Klaar om het verschil te voelen?
Bestel het Inkoopplan-Template (nu nog alleen te koop via nienke@retailinkoper.nl) en voel het vertrouwen groeien nog vóór je de beursvloer oploopt. Deel in de reacties jouw grootste inkoopuitdaging; samen tillen we jouw boetiek naar nieuwe hoogten. 🌟
Recente reacties